XV on kelpo perheauto, mutta jotenkin se tuntuu väliinputoajalta Subarun mallistossa. Ulkonäköä on lisätty puskureiden ja lokasuojan levityksillä. Lopputuloksena on henkilöautomainen katumaasturi, joka nelivetonsa ansiosta myös etenee vahvasti.
Subaru XV on pohjimmiltaan Subaru Impreza. Sisätilat ovat väljentyneet ja tavaratila on kasvanut hieman. Myös takana on reilusti tilaa jaloille ja päälle.
Koeajokissamme oli näyttävä, helposti puhdistettava nahkaverhoilu. Talvipakkaset ja kesähelteet saanevat kuitenkin monet valitsemaan kangaspinnan. Kipattava kaksiosainen takaselkänoja on . AJETTAVUUS Täysin uuden perusrakenteen ansiosta XV on huomattavasti edeltäjäänsä jämäkämpi kokonaisuus.
Nelivetoisten kilpailuluokassa XV tarjoaa rahalle huomattavan hyvän ja kilpailukykyisen vastineen. Tavaratilaa on tarjolla tyypilliset 3litraa. Osin tästä syystä urainen asvaltti heiluttaa XV:tä hieman enemmän kuin Imprezaa.
Nelivedon voimanjako on vakiosti 40:ja siitä sitä voimaa sitten siirrellään minne tarvitsee.
Tyyppi, Boxermoottori, 4-sylinterinen, vesijäähdytteinen, bensiini, DOCH,16-venttiilinen. Sylinterin halkaisija x iskunpituus (mm), 7x 8 8x 90. Puristussuhde, 1 15.
Jatkossa XV:n matalampi versio eli uusi Impreza jää sivurooliin ja laajempana valikoimana tarjotaan XV:tä. Laajennettuna tavaratilan pohjan ja takaselkänojien välillä on selvä, viistetty porras. Millasia kokemuksia on XV :stä tullut.
Itse kävin liikkeessä viikonloppuna autoon tutustumassa. Ens viikonloppuna koe ajo. Nostokynnys on vielä tilan pohjaa korkeammalla ja luukku kaikkiaan pienehkö. Todellinen huonon tai lumisen tien kulkija. Mainio ajettava myös asfaltilla.
Jousitus turhan pintakova. Hienosti toimiva tekniikka. Sisustus muovisen ja kovan oloinen. Muuten väljät sisätilat joka suuntaan. Siihen asti mennään bokserimoottorilla.
XV :n tavaratilaa ja lastausaukkoa on suurennettu.
Tilojen käytännöllisyys: XV toimii perheautona, parhaiten neljän henkilön kuljetustarpeeseen vastaten. Edessä tilaa on reilusti, takaistuinkin kuljettaa kaksi aikuista. XV:n hinnat ovat tällä hetkellä hyvin lähellä Foresterin hintoja, joten ainakin tilaa arvostavien kannattanee kääntyä siihen suuntaan, mikäli Subarua .
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.