Pystyin vihdoin sisällyttämään korkeamman tason osaamistaitojen (analysointi ja arviointi) . Tein arviointikeskusteluja varten itsearviointilomakkeen , jonka oppilaat täyttävät ennen keskusteluun tuloa. Näin keskustelut ehkä nopeutuvat tai ainakin päästään paremmin asiaan ja oppilailla on enemmän sanottavaa. Syksyn mittaan sitten nähdään, miten tämä toimii.
ITSEARVIOINTI LIELAHDEN KOULUSSA. Lielahden koulussa oppilaat tekevät itsearviointia jokaisella vuosiluokalla. Vuosiluokkien 7-oppilaat täyttävät lomakkeet . Itsearviointilomake matematiikan opiskeluun liittyen. Arvioi, kuinka hyvin seuraavat väittämät kuvaavat sinua matematiikan oppijana.
Ympyröi vain yksi mielestäsi sinua parhaiten kuvaava numero. Tällä kurssilla kerrataan peruskoulussa opittuja tärkeitä matematiikan perustaitoja ja lisäksi sukelletaan syvemmälle lukujonojen maailmaan. Tätä taitoa on harjoiteltava runsaasti. Alussa voi käyttää valmiita arviointilomakkeita, ja vaikka rasti ruutuun -menetelmä tuntuukin pinnalliselta, se on kuitenkin ensiaskel syvällisempiin arviointeihin.
Perusopetuksen yhtenä tehtävänä on kehittää oppilaan edellytyksiä itsearviointiin. Tavoitteena on, että oppilaan itsetunto ja myönteinen minäkuva oppijana sekä osallisuuden . Yksilöllinen oppiminen ja ohjattu itsearviointi eduhakkeri Pekka Peura. Martinlaakson lukio pekka. Arviointikulttuurin muutos ja ohjattu itsearviointi.
Arvioinnissa arvioidaan suunnitelmaa, prosessia ja tuotosta. Oppilas asettaa tavoitteen, jonka mukaan saa tasolle sopivat tehtävät(esim. matematiikka ). Tehtävät tehdään vihkoon, joka arvioidaan. Matematiikan osalta laadullisella arvioinnilla pyritään löytämään tarkkaa tietoa siitä, miten lapsi laskee ja mistä mahdolliset virheet johtuvat. Lapsen itsearvioinnin avulla hänestä halutaan kehittää itsenäinen ja vastuullinen oppija. Lapsi ei siis arvioi itseään, vaan oppimistaan, opiskelutekniikkaansa, . Kurssilomake ja itsearviointi.
Lukion matematiikan kursseillani on käytössä kurssilomake, jossa kurssitietojen ja mallikokeen lisäksi on arvosanakriteeristö. Arvosanakriteerien viereen opiskelijat merkitsevät viikoittain . YHTEISTYÖ- JA TYÖSKENTELYTAITONI. YSTäväLLINEN JA KOHTELIAS KäYTTäYTYmINEN. Puhun ystävällisesti ja käytän kohteliaisuussanoja. Toimin toisia kohtaan ystävällisesti.
OLEN NOudATTANuT SOvITTuJA OHJEITA. Seuraan saamiani ohjeita. Muistikaavat ja tekijöihinjako 2. Korkeamman asteen yhtälö ja epäyhtälö 6. Tyhjä lomake käyttöösi, Koulun käyttöön on laadittu helppokäyttöinen lomakepohja, johon voi täyttää koulun tekemät kyselykysymykset. Katso myös ohjeita yläpalkista Vihjeitä lomakkeen laatijalle. Lomakepohja on Word- tiedostona, ja voit tallentaa se käyttöösi tietokoneellesi.
See more ideas about School stuff, 2nd grades and Classroom ideas. Itse- ja vertaisarvioinnin (oppilaiden keskinäisen arviointikeskustelun) avulla oppilas ymmärtää, miten itse voi vaikuttaa omaan oppimiseensa ja koulutyössä onnistumiseen. Lauri Hellsten, Matematiikan ja fysiikan lehtori.
Espoon yhteislyseon lukio. Viherlaakson lukion itsearvioinnin tarkoituksena on tukea asetettujen tavoitteiden toteutumista, edistää säädösten ja määräysten toteuttamista, parantaa koulumme koulupalvelujen laatua, edistää koulutuksellisen tasa-arvon toteutumista, tukea koulutuksen jatkuvaa ja määrätietoista kehittämistä sekä parantaa kasvamisen .
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.